26-10-2009 Newlands Valley

In de ochtend was al de wind en regen verdwenen. Gewoon een krachtige heldere lucht alsof er geen ander soort weer mogelijk zou zijn. De bewolking begon na een uurtje of 2 alweer op te zetten en ben ik na deze HDR waterval foto van de Newlands Valley een wandeling gestart naar de “Robinson”. Het waterval water zal waarschijnlijk van deze Fell afkomstig zijn geweest. Heerlijk om een stuk te zwoegen en een schitterend overzicht voor je te krijgen van o.a. Buttermere, Crummok Water en Loweswater. Vervolgens afgedaald naar Little Town en Eskadale Beck.

Hierna ben ik naar Thirlemere gegaan voor een campsite. Just 4 pound. Maar wat een douches.
Over de douches valt ook altijd wel wat te zeggen. Erover zeiken heeft in je eentje geen zin dus heb ik het nu maar eens als een conclusie opgeschreven.

Ten eerste de douche thuis is altijd wel beter.
Je hebt vaak 2 verschillende types op de campsites. Douches die in de prijs zijn inbegrepen en douches waarvoor je muntjes in een kastje moet gooien om het gene te activeren voor een bepaalde tijd. Het gekke is dat de douches waarvoor je met muntjes moet werken het slechtst zijn. Altijd van korte duur, moeite met goed warm worden en het ergste is de kracht van de straal. Laatste heb ik een douches meegemaakt waar ik niet eens mijn haar onder heb gewassen, omdat het sop er anders toch nooit op tijd uit zou komen. Ook vergat ik door wat haast van alles en nog wat te wassen.

Aan de andere kan zijn de douches die al betaald zijn en geen limiet hebben vaak zeer goed! Het grappige is wanneer je zo'n ruimte binnenkomt en je bedenkt jezus waarom zo'n grote ruimte? De kracht waarmee het water op je knalt spettert overal naartoe dus een dergelijke grote ruimte heb je wel nodig om je kleding droog te houden. De slappe betaalde douches daarentegen hebben zo'n kleine ruimte waar je van denkt hoe moet ik mijn kleren hier in droog houden, maar vervolgens komt er zo'n slap stroompje water uit dat nog net je schouders kan bereiken.
De goede douches wil je dan ook zolang mogelijk onder blijven, maar door oververhitting of de pijn van de goede maar toch ook hard afgestelde straal wordt je toch gedwongen er onder vandaan te komen en het genot te moeten staken. Einde douches.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten