22-10-2009 Whitehaven

In de ochtend vertrokken van Wasdale Head (Wastwater) naar ergens anders. Op zoek naar een tesco or lidle en wifi. Uiteindelijk een Lidl en een Macdonalds naast elkaar gevonden. Dus de blog eindelijk kunnen updaten en dat in een mac nog wel. Damn al die engelsen waarvan er toch nog wel aardig wat op het mac food lijken te kicken. Na de update geparkeerd bij de tesco bij de pier van Whitehaven. Deze pier opgewandeld en een heel tof gesprek gehad met een visser. Ik weet nu beter hoe je een vis moet slachten, dat 999 het nummer is voor de coast en mountain rescue en nog wat handige weetjes. Ook heb ik voor het eerst van me leven Schotland gezien. Vanaf Whitehaven kun je in de verte de bergen zien liggen! Hierna doorgereden naar Buttermere. Mooie rit en de auto geparkeerd op het hoogst gelegen stukje van de weg van Buttermere naar Derwent water in de Newlands Valley. Wat een toffe en bijzondere dag! Veel gezien, maar ook veel voorbij gereden...
De volgende ochtend de Newlands Valley bekeken en wat foto's genomen. Het is misschien wel een van de mooiste stukjes dat ik tot nu toe in de Lakes gezien heb! Het weer veranderde in a nightmare en toen ben ik maar eens naar een camping gegaan nabij Keswick.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten