16-10-2009 Ribble Head viaduct

Een beautiful day en gefotografeerd op de limestone pavements en Malham Tarn. Vervolgens snel door gereden naar de Ribble Head viaduct voor het laatste zonlicht. Uiteindelijk nog gelukt ook!
Een man was bezig met het inpakken van zijn paraglide. Een paraglider uit deze omgeving. Ed. cool! Na een kort gesprek vroeg ik hem of hij een slaap plek wist voor met de auto. En dat wist hij wel. Namelijk bij hem thuis! Ik kon het niet echt geloven, maar het was echt zo. Ik ben toen achter hem aangecrosst naar Ingeleton. Na aankomst kon ik meteen aanschuiven voor het avond eten dat zijn vrouw net klaar had gemaakt. Wow!
In de avond checkte ik nog even de auto en deed ik een een gruwelijke ontdekking. Ik was in de middag schijnbaar vergeten het kraantje van de water jerrycan dicht te draaien. Dus de hele middag zonder dat ik het doorhad is er zo'n 7 liter water verdwenen in de auto. En het vervelende was dat de jerrycan achterin stond en de auto in de middag een paar uur met de neus naar beneden geparkeerd stond. Het water was dus naar voren gelopen en had zich verzamelt onder de passagier stoelen onder het isolatie achtige vloerbedekking. De isolatie had zich helemaal vol gezogen met water. Damn!! maar het geluk was dan wel dat het water onder de vloer was doorgelopen en zo de spulletjes bovenop de vloerbedekking konden worden bespaard...
Ik heb gewoon iets met water. Afgelopen jaartjes zijn al 3 telefoons door water gesneuveld;)
De volgende dag zou het goed weer worden en kon ik in plannen voor de grote schoonmaak en wat een geluk dat ik dan bij een huis ben waar ik alles kon gebruiken zoals een boormachine en allerlei apparaten als een föhn en een warme lucht ventilator om de isolatie matten mee te drogen. De matten moesten daarvoor wel eerst uit de wagen gedemonteerd worden. Wat een dag, maar het voelde ook wel weer goed. Een droge en ook nog eens een gestofzuigde auto! Een 2e nacht als verblijf was geen probleem en de avond gezellig doorgebracht in de pub. Goh wel 3 pints achterover geslagen met deze toffe mensen naast een pool tafel. Zo ontzettend te gek dat er mensen zijn die je zomaar binnen halen en je alles toevertrouwen.

De volgende dag (18-10-2009) zou ik vertrekken naar de Lake District! Jammer dat het weer zo slecht was anders had ik wat foto's kunnen maken van een paraglide sessie door Ed. Na een douche elkaars adressen uitgewisseld en de weg vervolgd naar Wastwater in de Lake District. Gewoon in 1 keer bam want anders blijf weer ergens hangen ofzo;) de mevrouw in het outdoor winkeltje in Wasdale Head (Wastwater) vertelde me dat ik wel op de parkeerplaats kon overnachten! Haha. En wow wat een bergen, super mooie loofbomen en prachtige valleitjes. Wel veel regen;).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten