19-10-2009 Wasdale Head At Wast Water

De hele ochtend tot 2 uur in de middag heeft het geregend. Echt bizar eigenlijk. Niets was de moeite waard buiten dacht ik dus heb ik deze uurtjes besteed in de auto achter te laptop;). Om 3 uur ben ik een stukje gaan lopen naar het meer. Zeer korte wandeling met een ontzettend goede afloop van de dag. De zon knalde namelijk onder de laatste donkere regenwolken door en verlichte het landschap fantastisch. Eindelijk is voor mij zichtbaar geworden waardoor er nou zo'n bizar contrast ontstaat. Je kunt op de foto zien dat de wolken en een stuk van de bergen niet belicht worden, omdat de zon daar net niet komt. Lager gelegen stukken wel en dit moet haast wel voor dit spectaculaire licht zorgen. Het licht was van korte duur en er was niet genoeg tijd om een betere compositie te vinden, maar. Wel geeft zo'n situatie als deze je enorm veel energie;).
In de avond de eigenaar van de Wasdale Head INN ontmoet en nog een stel van een B&B verderop. Inmiddels weet heel het gehucht dat ik op de parkeerplaats wild sta met de auto:) Haha. Het stel van de B&B heeft me uitgenodigd om over 2 dagen hun full English breakfast bij te wonen! Nice!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten