02-10-2009 Northelligton - Leyburn - Aysgarth

Boodschappen gedaan in een mega Tesco(24 uur open) en verder gegaan naar Northellington. Een bezoek gebracht aan de prachtige gallary van Joe Cornish(http://www.joecornish.com/). Na e-mail contact met hem gehad te hebben kon ik als ik in de buurt zou zijn gewoon langs komen voor een kop koffie, maar hij kon niet verzekeren dat hij er zou zijn. Hij was er helaas ook niet maar het was de investering waard om langs te zijn geweest. Hierna het druk lijkende Northellington verlaten(spits) en de tom tom maar eens aangezet richting Aysgarth falls. Onderweg afgeleid door het mooie licht over de Dales en uiteindelijk maar gekampeerd nabij Leyburn;). In de nacht stormde het ontzettend en moest ik wel 3 keer de tent uit om de haringen opnieuw in de grond met stukjes steen te rammen. Maargoed weer eens wat anders en de wind was ook overdag nog zo hard dat het onverstandig was langs een bosrand te lopen. Takken lagen overal op de wegen en de bladeren vlogen om je oren.
Tijdens de wind een bezoek gebracht aan Castle Middelham. Bizar zo'n overblijfsel van (14e eeuw) iets wat nu moeilijk voor te stellen is dat daar in gewerkt en gewoond werd. De weg uiteindelijk vervolgt naar Aysgarth Falls. Deze bekende watervallen bekeken samen met nog wat enthousiaste toeristen en gelukkig met toeval een geschikte plek gevonden om te staan met de auto. Toch maar even gevraagd, maar de zeeer oude mevr. die ja zei kon ik natuurlijk me verantwoordelijkheid zeker niet op af schuiven.
Voor de 3e keer dat ik in de auto at hoorde ik geritsel in de auto. Wel steeds op de zelfde plek, maar ik begon toch zeker te denken aan een muis ofzo. De alarm licht knop deed het vandaag ook inene niet meer. Maar een muis.. ik had de dag ervoor nog de nog gesloten zak pepernoten gecontroleerd. Gelukkig bleek het een mestkever achtige kever te zijn die in 2 bonnetjes steeds uitgleed in mijn linker deur in het vakje voor een blikje en een wegenkaart.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten