13-12-2009 Mountain Quiran

Mountain Cul Mor

Ik wilde graag nog wat hogerop in de Higlands gaan kijken dus ben ik wat gaan cruisen richting Sutherland. Een gebied boven Ullapool. Een mooie stadje met de meeste voorzieningen voor de streek. Ik eindigde bij de mountain Quinag. Een mooie vrij kleine berg formatie die ik de volgende dag zou gaan beklimmen! Ik hoopte heel erg op het zelfde weer type zoals als de dag ervoor.(foto Cul Mor)
Tijdens de klim sloeg het weer wat om en keek ik op de top naar een witte langzaam voorbijgaande wolk. Slechts enkele secondes heb ik de view naar de kust kunnen aanschouwen en zo tussen de mist door is dat toch ook zeker wel de moeite waard!
Op een ogenblik keek een Alpensneeuwhoen statig naar de zelfde onzichtbare wereld als mij. De zon warmde ons nog een beetje op en de blauwe hemel schemerde een beetje door aan de bovenzijde van de voorbijtrekkende lage wolk. Na deze fijne wandeling was er nog tijd over om een stuk te rijden. Het begin van de terugreis als het ware!

Het vlotte filmpje geeft een steeds witter wordend landschap weer(rijp). Ik geraakte dan ook steeds verder landinwaarts. Een aantal miles verder werd het zelfs helemaal wit en moest ik wel stoppen. De volgende ochtend zou de nieuwe witte dag aanwezig zijn. 3 dubbeldik inpakt aan Rivir Oykel tegen de kou begon de nachtrust. Tot mijn verbazing werd ik om 4 uur wakker wegens oververhitting! Het weer bleek omgeslagen te zijn naar een wat zachtaardiger type. Al het witte was gone! Tja en in de ochtend vervolgde de reis zich verder naar het zuiden. Zelfs tot en onder de Forth Brigde nabij Edinburgh.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten