31-10-2009 Loch Lomond

In de ochtend ontbeten aan Loch Lomond. Een schitterende ochtend. Aan de water kant raakte ik nog in gesprek met 2 vissers. Ze viste op “Pike” dat dus snoek blijkt te zijn. Op pike mag je op de meren gewoon vissen zonder eerst toestemmming nodig te hebben. Zalm en forel zeizoen is voorbij, maar na vangst moeten ze terug gezet worden.
Hierna verder gereden naar het dorpje Luss, omdat iemand me dat aanbeveelde.Het lag immers op de route. Toen ik een paar tour bussen zag ben ik na een mini rondje snel weggegaan. Je hebt veel van dit soort plekken waar een dan een ontzettend boeiende geschiedenis hangt, maar waar verder geen zak te zien is. Vervolgens een klein weggetje genomen(Glen Douglas) om een slaap plek te zoeken. Super mooi dal, maar ik zag al voor de 2e keer politie langs rijden. Er waren idd wel wat werkzaamheden bij een riviertje in het dal.. Ik besloot toch maar een andere plek te zoeken. Het voelde in ieder geval niet prettig meer. Het weggetje vervolgd richting Loch Long. Het was inmiddels al donker en aan het einde van het weggetje werd iets zichtbaar. Een mile of 2 alleen maar hoog prikkeldraad. Ook hier weer politie. Pure security dus. Van het ene rustige stukje area plots in een onplezierig voelend landschap. Tegen de wand van de berg moesten weggetjes lopen, omdat er allemaal lantaarnpalen brandde. Een gevangenis ofzo?

In de avond vond ik een relaxte pub(The Village Inn in Arrochar) en zat ik veilig en wel even op google maps te kijken, maar weinig bijzonders zichtbaar. De barman kon het me wel vertellen en het blijkt een nucleaire submarine basis te zijn! Via Loch Long varen ze onder water naar deze plek en kunnen ze als ik de barman moet geloven onder de weg en de voet van de berg doorvaren in een in de berg ingebouwde ligplaats! Veel aantrekkings kracht moet het geheime gebied niet op mij gehad hebben, maar waarom ik het dan toch heb gevonden? Wel gaaf eigenlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten